Tilbake til aktuelt

Etablerer AspireGruppen med fire datterselskaper

10. november 21

Forretningsområdet kommunikasjon og rådgivning i Hamar Media styrkes ytterligere. AspireGruppen etableres og får fire datterselskaper i Innlandet. AspireGruppen kjøper samtidig byrået ANTI Hamar.

– Vi har et brennende engasjement for regionen og ønsker å utvikle Innlandet som et attraktivt arbeidssted og ledende miljø innen kommunikasjon og digitalisering. Vi satser offensivt for å ta en posisjon som Innlandets beste kommunikasjonsnettverk, sier Magne Nordgård, konsernsjef i Hamar Media.

AspireGruppen vil bestå av fire virksomheter som utfyller hverandres tjenestetilbud innen kommunikasjon.

- Fremtidens vinnere i kommunikasjonsbransjen vil være de aktørene som evner å tilby et 360-graders verdiforslag med spesialiserte tjenester. Med våre sterke kommunikasjonsmiljøer har vi dannet grunnlaget for å levere på kundenes behov og ta en markedsledende posisjon i Innlandet, sier Ingrid Løken Thorsrud, direktør i AspireGruppen.

Muligheten til å nå ut til forbrukeren er i dag tilnærmet grenseløs. Selskaper og merkevarer har aldri hatt flere flater og kanaler for å nå ut med sitt budskap. Nye måter å konsumere innhold og kommunikasjon på, skaper nye kundereiser og nye forretningsområder.

Dette er AspireGruppen:

Fortell Innholdsbyrå
AspireGruppen etablerer
Fortell Innholdsbyrå, som vil ha spisskompetanse og tjenester innen innholdsproduksjon og performance marketing – et byrå med fokus på strategisk innholdsfortelling, effekt og formidling av innhold. Byrået ledes av Cathrine Glomsvoll.


Spire kommunikasjon
Spire kommunikasjon er AspireGruppens «up-and-coming» byrå som utfordrer markedet i Viken, Oslo og Innlandet. Byrået har flere store nasjonale oppdragsgivere på kundelisten. Spire kommunikasjon har sin spisskompetanse innen strategisk rådgivning, kreativitet og teknologi. Byrået ledes av Anders Fjeld.

Flisa Trykkeri
AspireGruppen slår sammen Hamar Medias produksjonsmiljø innen fysisk, grafisk kommunikasjon med Flisa Trykkeri under én merkevare; Flisa Trykkeri. Det etableres et sterkt kreativt designmiljø med base i Hamar, og et av Norges største produksjonsmiljøer innen bransjen i Kvisle Utviklingspark ved Flisa. Flisa Trykkeri ledes av Per-Otto Sletten.

ANTI Hamar går inn i AspireGruppen


– Vi skal bli innlandets beste aktør innen kommunikasjon, og vi er stolte av å kunne fortelle at vi nå har inngått en avtale med ANTI Hamar, sier Magne Nordgård.

ANTI Hamar er etablert som Innlandets klart sterkeste fagmiljø innen kommunikasjon, design og teknologi. ANTI Hamar jobber med flere av innlandets største kunder og har hentet priser fra inn- og utland i kommunikasjonsfaget.

– Vi har lenge jobbet med å utvikle vår egen satsning “IMPACT” bestående av digital strategi, medieplassering og performance. Vi ser at markedet er i endring, og at det er flere og flere som rigger seg for å kunne tilby et 360-graders økosystem til kundene sine. Gjennom dialog med AspireGruppen har vi funnet nøkkelen til en raskere vekst i det digitale økosystemet, sier Kjetil Wold i ANTI Hamar.

ANTI Hamar skal, som de andre merkevarene under AspireGruppen, fortsatt være en egen merkevare.

– Ved å koble på Fortell Innholdsbyrå og de andre selskapene i gruppen, kan vi nå levere et komplett tilbud til våre kunder, legger Wold til.

Om AspireGruppen


AspireGruppen er Innlandets største kommunikasjonsmiljø med en årlig omsetning på om lag 150 millioner kroner. Miljøet har virksomhet innen strategisk kommunikasjon, fysisk kommunikasjon, digital kommunikasjon, teknologi og rådgivning. AspireGruppen eies av Hamar Media.

Kontakter


Magne Nordgård, konsernsjef Hamar Media, tlf. 934 80 330 og magne.nordgaard@hamarmedia.no

Ingrid Løken Thorsrud, direktør AspireGruppen, tlf 918 05 649 og ingrid.thorsrud@hamarmedia.no